Fil och Flingor

Idag så har jag fått klara av klassen nästan själv, då Mervi skulle gå igenom barnens läsläxautanförklassrummet.:) så då skulle de få rita, haha och det gick faktis bra de lyckades få två kulor till önskeburken.:) de har en burk som de sammlar kulor i så att de får önska sig något då den är full, de har den för att det ska vara lungt och tyst, så varje gång de har varit det en hel lektion så får de en kula, idag fick de ihop fyra kulor allt som allt.:) så de var nöjda.: men krukset var ju då, då att det blev strömlöst från tio över tio til ltio över ett, så de fick jobba i mörket, just därför fick de rita.:) deras uppgift var att följa punkter med sifror på och så blir det ett djur, och det gjick så fort för dem att jag sa att de skulle färglägga också, även de gick fort, så då sa jag att jag inte ville se en enda vitfläck på figurerna (hahaha) så då fick de rita ordentligt, så när rasten kom så gick de ut ur klassrummet med händerna böjda och klagade gält, "jag ahr ont i handen!" (hahaha) men finna figurer fick de i alla fall.:D

Till lunch fick vi Fil och Flingor på grung ut av strömavbrottet. När barnen slutade för dagen gick jag till personalrummet och då kom strömen tillbaka, jippi,:):) när jag kolalr ut genom fönstret så ser jag Flingor av vit snö börja falla från himmelen, :( nej inte redan tyckte jag, men strömen var tillbaka i alla fall.:D Fritids tiden gick fort, och så byggde jag lite på pusslet.:) det är inte mycket kvar nu p ådet.:)

Gick ner till TP för att åka med Tobbe hem vid Fyra, haha han gjored en helomvändning kort och gott i östveda då han skulle vända och den som skrek högst var Micke som ska ta över efter Tobbe då han slutar nästa vecka, haha, det var roligt.:):)

Nu hoppas jag på att snön kan sluta falla och att det kan sluta blåsa.:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback