Ingo Lavec en häst med hjära av Guld (synd bara att ingen fick veta det)

Ingo Lavec var en Varmblodig travare som jag träffade från den 6 september 2008 till den 25 Februari 2009.

Första gången jag såg honom stod han i boxen längst in i stallet och hade just kommit, han var den nya stjärnan sa hans ägare, han kommer vinna många travlopp....det var så det lätt hela tiden enda tills Ingos ben gav upp och de blev behandling, villa, behandling, villa men det hjälpte inte och ett beslut är svårt att ta men hans ägare tog ändå beslutet om att han skulle avlivas och så somnade han in den 25 februari 2009 och det var en av de värsta dagar jag varit med om.

Ingo kommer alltid och förevigt ha en plats i mitt hjärta, en plats som aldrig kommer bli ledig för någon annan häst, för det är hanns plats och ingen kan ta över den så är det bara, han hade något speciellt.:)

jag har många minne från denna häst och ett är då jag red honom första gången, på en åker med höst blommor på och han dansade fram som en riktig dressyrhäst. han gjorde som jag bad honom att göra och det var den bästa stunden under den tiden vi fick tillsammans.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback