Äventyr och tre Glassar

Idag har jag tagit mina första steg in i vuxenvärlden, jag ahr varit på arbetsförmedlingen.Det var lite läskigt men det var ju ingen som var farlig där förstås. :) I alla fall så tog besöket bara 7 minuter vilket jag tyckte var ganska iriterande då jag hadr förberet mig på att det skulle ta flera timmar, men det var skönt att det gick snabbare.:)

har även kört bil idag, det gick bra faktist, inga motorstop och fick mycket beröm för att växlingen gick så bra idag.:) fick träna på att baka också, det är ganska svårt att ha bilen rak hela tiden.:) det går annars framåt med körkortet och för hoppning finns att jag har det under hösten, ska bli skönt att ha det så man kan köra vart man vill.:):)

Idag har det varit varmt i gävle så jag bestämde att jag skulle köpa en glass medan jag väntade på att pappa skulle ringa, det blev en Cornetto jordgubb, åh den smakade mycket bra. sen ringde pappa och vi bestämmde att vi skulle ses vid Biltema, vilket ligger en bra bit utanför Gävle. så jag började traska åt det hållet som jag skulle. När jag kom förbi en mack så blev jag sugen på en Glass igen så jag gick in  där och köpte en Solero Berry Berry med skogsbär i, åh den var också mycket god förstås.:)

Min vandring fortsatte mot Biltema och när man aldrig ahr gått i de omgivningarna förut så kan det vara lite svårt att hitta men jag listade ut hur jag skulle gå och när jag gick på en gång och cykelbana så kom jag helt plötsligt till en hästhade med minst tio hästar i:):) kändes konstigt eftersom jag viste att jag snart var framme emn jag stanade och kollade in hästarna en stund, sedan gick jag vidare och helt plötsligt var jag framme. :) jag hittade på pappa och vi gjorde det vi skulle.

När pappa var klar på Biltema så började jakten på nästa ärende, vi skulle hitta blommor till farmor som hon ska ha på farfars grav, och det ska vara Tagetusar, och detta är viktigt de ska vara Gula med lite mörkt i mitten, de får inte sticka ut ur mängden. Så vår jakt började först åkte vi femhundra meter till Ica Maxi och kollade, där var de slut, så vi åkte till Plantagen där var de också slut. Vi styrde mot Hedvigs Trädgård och där var de...hör och häpna också slut, jag frågade pappa, "måste de vara gula då kan de inte vara någon annan färg så de stiker ut lite?"
Pappa svarade då " sticka ut!! är du tokig de ska se ut som på alla andra gravar ju!!"

så vi bestämmde oss för att åka till hedliga Erlandsson i Hedesunda (bästa Bliommträdgården som finns i våran omgivning) och där, ja där av alla ställen hade de gula Tagetusar med mörkt i mitten.:D:D
När vi ändå var där så ville pappa ha glass så då blev det en till glass :d en till Conetto fast nu hete den Freestyle även kallad Bröllopsstrut. :D den var god riktigt god bortsett från nötten som var i mitten av hela glassen.

     

Cornetto jordgubb                 Solero Berry Berry                   Conetto  Freestyle Bröllopsstrut  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback