nyår och tömkörning med Conny

dagen började med at tjag gick till Etta och Indra och gav dem frukost och tog ut dem de blev så glada när jag kom.:D:D 

när jag skulle til stallet körde jag spark och det gick med en hej dundrande fart.:) eftersom Hälge gjorde illa sig igår så tog jag conny istället, han är ju inte ridbar eller så men jag skulle tömköra tänkte jag.:) men först skulle han borstas ordentligt.:):)

han tycket nog om att bli ompysslad för han bara stod där och såg väldigt nöjd ut, fram till selet skulle dras åt runt magen, det var lite läskigt, men tog det lungt så det gick tillslut.:) tränset var en annan femma, det ville han inte vara med på, usch tycket han och tog upp huvudet sitt så långt han kunde men jag gav mig inte och tillsist så knäppte jag upp ena sidan av tränset och då gick det lite bättre.:) fick på han allt tillslut och gick ut på stallplan och så stod vi där en stund och tittade ut över gården, sen så flyttade jag mig lite längre bak och så stod vi så en stund, tills jag var helt bakom honom, då ville ju jag gå framåt och då kom han på att det var lite läskigt att så alldeles själv så där så han for runt och stälde sig vid min sida igen, "fel fel fel Conny." så jag då.:) så börjad evi om på ruta ett.:) höll på så en stund och så kom Carro och då gikc det bra att gå framåt när någon var vid hans huvud, då gick han jättebra.:) men Carro komemr ju inte precis vara med inne på travbanan  sen då han blir äldre så han måste ju kunna gå själv också men det komemr nog tror jag han är bara ovan att han ska göra något så han lär sig nog snart.:)

nästa gång jag ska hålla på med honom ska jag ängna åt att tränsa honom och gossa med hans öron så han inte tycker det är läskigt i alla fall, utan tycker det är skönt.:):)




har fått på selet.:)


Conny.:)


grejsade med tungan jättemycket, det kommer defenetift från mammas sida av släkten.:)


:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback