Nattligt besök av en.....Ko!

Igår var en händelse rik dag i mit liv.:) Som vanligt var jag hos vinglan red en fin tur på henne dock var det många fluggor runt oss men turen var fin endå.:) tog det mäst lungt och hon värkade gilla att komma ut och sträcka på sig lite, sen hjälpte jag till att stänga ny hage åt hästarna och det var ganska jobbigt då (återigen) fluggorna flockades runt mig, förstår inte värkar va de ända som gillar att umgås med mig.:P  när jag kom hem från vinglan tog jag det lungt framför TV och sen gjorde jag inte mycket mer under den dagen, eller jo jag gjorde om i kaspers bur (kommer ett bild inlägg om det senare).

på kvällen så var det allsång på Skansen :) bra artister var det också som var där, för att nämna en The Baseballs.:D:D sen sa jag att NÄ jag ska inte kolla på Morden i Midsomer!!! men tror det eller ej så ligger jag kvar i soffan och kollar på just morden i midsomer.:D haha det var ju sista avsnitet för sesongen så vad ska man göra.:D Oh spenadne var det också, det var ett mord på den gamla sjukhuskyrkogåredn:S bara det i sig är ju spenade men ingen blev nog mer rädd än mig och mamma när det sista mordet tog sin värkan för just som han som blev mördad blev mördad hörs ett mmmmmuuuuuuhhhhh!!!! utanför vårat fönset till TVrumet! Gissa om vi flög i taket och fick hjärtat i halsen! vi kollar ut genom fönstret och där står en KO!!!! En ko på vår gräsmatta!! En Ko som skrämmer oss ur skinnet, vi börjde genast skrätta åt oss själva sen blöev det ett nytt drama dena gång på vår gräsmatta då vår granne kom med hö och havre för att fånga in kosan.:) haha vi stod där i fönstret och kollade på.:) men kossan blev infångat till slut så det var ju bra det.:):)

för att gör en sammanfattning av allt sammans så säger jag så här Allt och då menar jag allt kan hända på landet!:):)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback