En fin text om regn



Idag har det varit en konstig dag, grått, grått, grått hela dagen som om regnet bara legat och väntat på att få ramla ner på oss och göra oss blöta, men det kom aldrig utan de grå bara var där so men grå slöja över oss, men så plötsligt så försvann den grå slöjan och gjorde himmlen ännu mörkare och så brast den i gråt och regnet bara öste ner.
  Jag klarade mig från att bli blött men regnet öser ner utanför mitt fönster och de värkar aldrig ta slut, tänk vad man är rolig än då när det är strålande sol och himmlen är blå då klagar man för att det aldrig regnar och att de blir torrt och då vill man värkligen att de ska regna. Men så kommer regnet och då vill man att solen ska komma tillbacka för man vill inte bli blött.
  Jag gillar regn de för med sig en sådan frisk doft efteråt och så är det mysigt med regn då de smattrar mot fönsterkarmen.:)
  Jag gillar att gå ut precis när regnet upphört och gå i vattenpölarna och plaska.
Regn är så finnt då solen lyser på det och gör så att de glittrar och ännu bättre så gör det så att det kommer en regnbåge över vårat hus och i ena änden finns det en skatt men den ahr inte hittade än hoppas att det blir jag som får den äran att hitta skatten för då ska jag göra det jag hälst av allt vill göra och det jag ska göra med skatten är en hemlighet för jag vet att jag aldrig kommer att hitta den då den är väl gömmd av regnbågen själv och när regnet slutar falla från himmelen så försvinner regnbågen och där med även skatten så ingen kan finna den hur mycke tmna än försöker för den riktiga skatten finns inom oss och den är den dyrbaraste skatten som finns.


Kommentarer
inger säger:

Vilken fin dikt om regn Frida!! Och en häftig bild. Jag känner igen känslan av väntan på regn, smatter av regn mot fönstr och fönsterbleck och så förstås doften. Kram, Inger

2010-08-09 | 18:52:37
Inger säger:

Vilken fin dikt om regn Frida!! Och en häftig bild. Jag känner igen känslan av väntan på regn, smatter av regn mot fönstr och fönsterbleck och så förstås doften. Kram, Inger

2010-08-09 | 22:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback